FANDOM

Rohmofantti logo Röhmöfantit tarkkailevat tätäkin artikkelia!
Tai tarkemmin ajatellen, ehkeivät sittenkään. Tyhmät ihmiset ovat sitä tyytyväisempiä mitä vähemmän he tietävät. Joka tapauksessa tämän artikkelin vandalisointi johtaa vakaviin edesottamuksiin.

”Käpälämme ovat kaikessa!”

~Verstaan Suurmestari

”Tämä artikkeli ei ole edes sen miljoonan arvoinen, joka pitäisi maksaa sensuroinnista!”

~Röhmöfantti

”Verstas...? Joo, se salaliitto... EN KUULU SIIHEN! Hyvä, että se tuli selväksi.”

~Dimensius I

”Rahat JFK:n murhasta ovat muuten kohta 50-vuotta myöhässä!”

~Vincent Corleone

”Aikanne on kulunut loppuun.”

~Adam Electro

Verstas on tunnettu ja ikivanha salaseura/rikollisjärjestö, joka tunnetaan ennen kaikkea sen vihasta Röhmöfantteja kohtaan, ja tavoitteestaan saada aikaan maailmanloppu tai ainakin kolmas maailmansota. He käyttävät yhteisönsä jäsenistä nimitystä verstaalaiset. Vastoin yleistä uskoa järjestön jäsenet eivät ole saatananpalvojia, vaan ainoastaan Juudakseen ja Elukkaan uskovia ihmisiä (vai ovatko?). Tämä selittää, miksi heidän ajanlaskunsa alkaa Juudaksen syntymästä (Jälkeen Juudaksen. Merkitään j.Ju) Verstaalaisten suosikkimusiikkia säveltää Iron Maiden-yhtye, jonka kappale Number of the Beast yhdistetään usein Elukkaan (Katso sisällysluettelo).

Historia

Perustaminen

Malline:Tiesitkö Verstas sai alkunsa sinä yönä (tai viisi vuotta aiemmin 30 jKr.), jolloin Jeesus kavallettiin. Kavaltaja Juudas kirjoitti järjestön ensimmäiset säännöt, joita muokattiin seuraavan kerran vasta 1800 vuotta myöhemmin. Juudas määritteli säännöissään taloudellisen edun tavoittelun ja rikollisuuden ja rehellisyyden erot. Juudaksen opetuslapset ottivat pian järjestön omakseen, kun itse Juudas myrkytettiin. Kristityt metsästivät edelleen messiaan kavaltajaa ja tämän opetuslapsia, joten Juudaksen Kiltana tunnetun järjestön nimi muutettiin Verstaaksi, kokouspaikan mukaan. Järjestö levitti ahneuden ja vihan sanaa ympäri Juudeaa, kunnes he siintyivät Eurooppaan, jossa toimipaikoiksi vakiintuivat Saksa, Ranska ja Italia. Tuolloin järjestön tuntematon johtaja otti tittelikseen Suurmestari. Pitkään Verstaan tuolloisia tukikohtia olivat Berliini, Pariisi ja Rooma. Väitetään, että he olisivat nostaneet ensimmäisen paavin valtaan, mutta todisteita ei ole.

Verstaan vaikutus Rooman valtakunnassa

Nero

Nero, Rooman keisari ja verstaalainen.

Nero, Rooman keisari, oli todistetusti Verstaan johtokunnan jäsen. Hän valeli Rooman bensiinillä, sytytti palamaan ja grillasi kaikki kristityt elävältä. Nero oli suuri eläintenystävä ja ruokki kristityillä leijoniaan, jotka asustivat niille varta vasten rakennetussa pilaripalatsissa eli Colosseumissa. Jalomielisenä sieluna toki hän antoi myös tavallisten roomalaisten tulla katsomaan kisuleitaan, maksua vastaan tietenkin.

Nero hukutti Pompeijin tuhkaan ja kipsiin vuonna 79 j.Ju. Pompeijin talot tuhoutuivat ja asukkaat jähmettyivät tyylikkäiksi kipsiveistoksiksi.

Myös keisari Caligula oli tyypillinen Verstas-kultin jäsen. Hänkin oli tyhmä. Caligula nimesi hevosensa konsuliksi, koska se oli ainoa olento, johon hän luotti. Caligula ei kuitenkaan ollut pidetty roomalaisten, eikä verstaalaisten keskuudessa.

Temppeliherrojen kaataminen ja ristiretki

Verstaan sotilaallinen puoli perustettiin 1100-luvulla (tunnetaan nykyään NATO:na) vastapainoksi Temppeliherrojen vallalle. Järjestö sai maksun paavilta ja Ranskan kuninkaalta Temppeliherrojen tuhoamisesta ja sen he tekivätkin. Temppeliherrat kaatuivat Perjantai 13. päivä, joka on Verstaalaisten pyhä päivä. He saivat teostaan huomattavan palkkion ja järjestivät varoillaan vähemmän tunnetun Verstaan ristiretken. Verstaan Ristiretki järjestettiin, jotta järjestö saisi vallattua Jerusalemin itselleen, ja jotta se olisi näin voinut vaatia maksua sisäänpyrkiviltä pyhiinvaeltajilta. Ristiretki oli kuitenkin fiasko, sillä paavi julisti verstaalaiset pannaan tajuttuaan, miten rahattomat pyiinvaeltajat alkaisivat pännätä käteistä katoliselta kirkolta. Kristityt verstaalaiset kääntyivät tässä kohtaa takaisin, mutta järjestön ateistisempi siipi (Tunnetaan nimellä West Wing) jatkoi matkaansa. Se oli kuitenkin sivistyneesti sanottuna tyhmää, sillä ateistisia verstaalaisia oli vain reilut kaksikymmentä. Järjestön jäsenet palasivat köyhinä takaisin Roomaan ja aloittivat laajan tuolloin myös laajan rikollistoimintansa.

Rikollisjärjestöksi

Malline:Mafia Ristiretken epäonnistuttua Verstaan Suurmestari antoi käskyn, että kaikkien verstaalaisten tulee olla ateisteja, ettei fiasko enää toistuisi (Paavi ei koskaan panna julistustaan, joten verstaalaiset ovat vieläkin kirkonkirouksessa). Verstaalaiset aloittivat rikollistoimintansa valmistamalla pimeitä kärrynpyöriä. Tuo rengasmerkki on edelleen olemassa ja se tunnetaan nykyään Nokian Hakkapeliittana. Kun rahaa alkoi tulla, laajensi Verstas oliiviöljyyn, jota se sai Lähi-Idässä sijaitsevilta oliiviöljy kentiltä. 1700-luvulla oli Verstaalla jo vahva pohja koko Euroopan suurimpana rikollisjärjestönä ja se pystyi päättämään jopa muiden valtioiden asioista. Kun Ruotsin kuningas Kustaa III kieltäytyi maksamasta Verstaalle tuhansia kruunuja Thaimaassa tuotetuista kolmikolkkahatuista ja kehtasi jopa väittää niitä piraattikopioksi antoi Verstaan Suurmestari käskyn murhauttaa kuninkaan. Teon hoiti Juhana Anckarström, jolla oli muutenkin kalavelkoja kuningasta kohtaan, ja joka oli muuten Verstaan ensimmäinen palkkamurhaaja. 1800-luvulla Verstas sai tukea Napoleon Bonapartelta, jotta nämä auttaisivat häntä valloittamaan Euroopan. Verstaalaiset kuitenkin huomasivat Napoleonin kikattavan nurkan takana ennen Venäjän sotaretkeä ja tajusivat, että heitä yritettiin huijata. Napoleon hylättiin ja järjestö siirtyi itäisempään Eurooppaan, jossa siihen kasvoi alajärjestöksi Venäjän Mafia ja myöhemmin myös Viron Mafia.

Viisasten kivi

Gold-bar

Verstaan päämaja pitää sisällään TÄTÄ!

Verstaalaiset harrastivat innokkaasti alkemiaa Illuminatien kanssa ja yrittivät kehitellä Viisasten kiveä, joka muuttaisi kaiken kullaksi. He onnistuivat lopulta. Illuminatit olivat ylpeitä työnsä tuloksesta, mutta verstaalaiset eivät halunneet jakaa kiveä. He ajoivat Illuminatit kepeillä hemmettiin ja alkoivat tehtailla kultaa, jonka ansiosta Verstas ei ole enää ikinä velvollinen tekemään rikollista työtä (mutta kuitenkin rikollinen työ on niin hauskaa, että sitä kannattaa jatkaa). Tuhannen vuoden kuluttua rikollista työtä TODELLA kannatti jatkaa, sillä Röhmöfantit ottivat Viisasten Kiven itselleen korvaukseksi Verstaan tekemästä takinkääntämisestä Röhmögeddonin taistelun aikana. Liittyen artikkeliin Ensimmäinen Röhmöfanttisota.

Amerikkaan

Järjestö näki tilaisuutensa tulleen, kun suuri muuttoryntäys rapakon taakse Amerikkaan alkoi. Verstas järjesti matkan, joka koukkasi maailmanympäri suoraan Amerikan Länsi(!)rannikolle ja siellä he valtasivat kaikki mahdolliset tonttipaikat ennen muita, mm. San Franciscon ja Los Angelesin tonttialueet. Tuolloin alkoi järjestö myös tunkea politiikkaan. Se värväsi riveihinsä sisällissodan varjolla tunnetuja henkilöitä, kuten George Washingtonin, Thomas Jeffersonin ja Benjamin Franklinin, jotka tekivät pieniä lisäyksiä USA:n itsenäisyysjulistukseen. Lisäys on sivun alalaidassa vasemmalla hillotahran vieressä ja se kuuluu "Verstaalla on ikuinen oikeus toimia täysin laillisesti laittomissakin hommissa Amerikan Yhdysvalloissa niin kauan, kuin on mahdollista, eli maailmanloppuun. Verstaan Suurmestari päätti tuolloin, että hajanainen järjestö tarvitsee sääntöjä. Tuolloin syntyi Verstaan tunnettu säännöstö.

Venäjän vallankumous

Lenin

Venäjän vallankumous oli sekä kommunismin, että Verstaan riemuvoitto. Silloinen tsaari Nikolai II oli idiootti ja huomattava rauhanmies, mutta myös todella vihattu mies. Verstaan Suurmestarin ollessa tutkimassa asetelmiaan Venäjän hallintaan ottamisesta, he tapasivat Vladimir Leninin. Tämä mies teki Suurmestariin vaikutuksen ja Verstas alkoi rahoittaa hänen vallankumouksellisia toimiaan. Pianhan tsaari kaatui rahan ja kylähullujen avulla. Venäjästä tuli Neuvostoliitto ja ensimmäinen valtio, joka oli täysin Verstaan hallinnassa (USA oli täysin hallinnassa vasta 2001). Leninin seuraajasta käytiin kiivasta keskustelua Verstaassa, mutta Trotskin tirskahdettua Suurmestarille, päätyi Verstas Josif Staliniin, joka myös kuului Verstaaseen ja oli parhaimmillaan jopa sen Figarona.

Maailmanlopun tavoite

V.1901 Verstas oli jo maailman suurin rikollinen järjestö. Silloin se keksi vihdoinkin suuren tavoitteensa, joka oli Maailmanlopun tulemisen edesauttaminen tai ainakin III maailmansota. Ideansa se sai Nostradamuksen ikivanhasta ennustuksesta, joka kertoi Suurten, mahtavien ja komeiden joukon vielä ajavan maailman apokalyptiseen tuhoon. Ei ole ilmeisesti mitään syytä epäillä, etteivätkö verstaalaiset olisi komeita. Tarkkaan laskelmoitu Kaaosteoria, joka oli ryöstetty Osasto 6:lta, nousi tuon tavoitteen välineeksi.

Vilkas aikakausi

Swastika

Harva tietää Hitlerin lainanneen NSDAP:n logon Verstaalta. Symboli tarkoittaa Yugoslavian paras kärrynpyörä.

Gavrilo Principi, tunnettu verstaalainen, ampui arkkiherttua Frans Ferdinandin ja siitä alkoi Ensimmäinen Maailmansota, jonka piti tuhota maailma lopullisesti. Homma lievästi sanottuna kusi, sillä Italia petti Saksan ja muut heti sodan alussa. Verstas auttoikin toista maailmansotaa ajatellen Adolf Hitlerin valtaan Saksassa ja Benito Mussolinin Italiassa. Tämä operaatio onnistui paremmin ja Verstas onnistui lähes tavoitteessaan Maailmanlopusta. Sotien aikana Verstas kuitenkin onnistui keräämään asekaupalla sievoisen rahasumman asekaupoillaan, ja noiden ansioiden turvin järjestö päätti aloittaa ydinsodan. Se ärsytti USA:n ja Neuvostoliiton hallitsijoita kertomalla inhottavia juoruja niiden valtionpäämiehille ja jälleen kerran tarkkaan laskelmoidusti alkoi Kylmä Sota. Kun USA:n presidentti Kennedy ilmoitti kannattavansa rauhaa ja lopettavansa Kylmän Sodan, se sai verstaalaiset heräämään 60-lukuun. Maailma alkoi vääjäämättä lähestyä rauhaa ja se laukaisi Verstaan uuden nousun. Kennedy murhautettiin, ja verstaalaiset odottivat innoissaan, koska Ydinsota alkaisi, mutta murha ei valitettavasti aiheuttanutkaan suurempaa sotaa, kuin Vietnamin. Kennedyn rakastajatar Marilyn Monroe tiesi Verstaan osallisuudesta ja aikoi kertoa CIA:lle, mutta Verstas ehti vaientaa hänet. Kun edesmenneen Kennedyn veli alkoi pyrkiä presidentiksi samoilla rauhanihanteilla, kuin veljensä, hänetkin murhautettiin. 60-luvun loppupuolella USA sai vihdoin yhden verstaalaisen hengiltä. Che Guevara murhattiin tämän ollessa moottoripyöräilemässä. Hänet julistettiin Verstaan pyhimykseksi, Juudaksen ja Gavrilo Principin rinnalle. 70-luvulla USA:n presidentti Richard Nixon keksi lopettaa Vietnamin sodan. Verstas ei jaksanut enää tappaa ja he päättivät käyttää uutta taktiikkaa, eli poliittista murhaa. He lavastivat Watergate-talon murron ja piilottivat ryöstettyjä papereita presidentin pöytälaatikkoon. Nixon joutui eroamaan, mutta Vietnam ei elpynyt enää entiselleen. Verstas murhautti seuraavien vuosikymmenien ajan 90-alkuun asti useita valtionpäämiehiä ja nosti valtaan suuria diktaattoreita, kuten Saddam Husseinin ja Idi Aminin. Olof Palmeen murhautus aiheutti jälleen haloon, mutta USA:n presidentti Reaganin, joka lopetti Kylmän Sodan, murhaaminen epäonnistui tylysti. Myös paavin murhaa yritettiin useita kertoja, joten tuo aika lienee toiminnaltaan Verstaan olemassaolon vilkkainta.

John Lennonin murha

Ex-Beatle John Lennonin murhasta on kerrottu monia juttuja. Peruskertomus on se, että Lennonin ampui pakkomielteinen fani, mutta se ei ole totta. Verstas oli murhan takana! Lennon lauloi rauhasta ja kommunismin vastaisuudesta, mistä Verstas ei pitänyt. Olihan Verstas kommunismin ykköstukija. Niinpä Lennon otettiin pois päiviltä. Hänen vaimonsa Yoko Ono sai (vielä) elää, mutta hän ei ole konsanaan paljastanut tietävänsä Verstaan tehneen hänen miehensä murhan. Osasyynä on myös pidetty sitä, miten Lennon oli varastanut kappaleensa Imagine sävelen Jean Sibeliukselta.

Tshernobyl

80-luvulla Verstaan ykkösvihollisina ottivat asemansa USA:n presidentti Ronald Reagan (joka aloitti CIA:n Verstasvastaiset toimet) ja Neuvostoliiton presidentti Mihail Gorbatsov, eli Gorba. Kun Kylmä Sota päättyi, päätti Verstas tuhota Gorban. He soluttautuivat huonokuntoiseen Tshernobylin ydinvoimalaan ja ylikuumensivat sen reaktorit tahallisesti. Koko rakennus räjähti ja aiheutti keskustelun Gorban taitavuudesta. Onneksi Verstas löysi hänellä seuraajaksi toivottoman juopon, joka aloitti uuden Venäjän valtion, josta tuli paljon Verstas-ystävällisempi.

Persianlahden sota

Saddam1

Väliaikaisesti lannistettu diktaattori

90-luvulla Verstas oli valtansa huipulla. Sillä oli nukkevaltionpäämiehiä ympäri maailmaa, lukuunottamatta suurvaltoja, kuten Neuvostoliitto ja USA. Myös Saddam Hussein alkoi tuottaa järjestölle ongelmia. Verstas järjesti nopeasti operaation, tuli Kuwaitiin ja lavasti Irakin hyökkäyksen sinne. Eikä aikaakaan kun USA pyyhälsi paikalle, veti Saddamia turpaan ja palasi takaisin. Näin oli yksi liian ahneeksi muuntunut diktaattori tuhottu lannistettu väliaikaisesti.

Kekkosen kuolema

Kuten tiedämme, Urho Kekkonen kuoli varsin hämärissä olosuhteissa. Pikku hiljaa Kekkonen alkoi taantua ja taantua, ja lopulta häntä ei enää ollut. Hänen ruumistaan ei koskaan kuvattu, eikä hautajaisiin päästetty toimittajia. Kaiken takana oli Verstas, joka pikkuhiljaa kaukosiirsi Urhon salaiseen päämajaansa. Ensin sielu, sitten ruumis. Kukaan ei tiedä, mitä Kekkoselle tapahtui, mutta todennäköisesti hän elää yhä, jossakin Siperiassa. Monet myös väittävät, että Kekkosen(kin) ruumis olisi piilotettuna Alue 52-tukikohdassa.

Clintonista Bushiin

Bush-britney

Kaksi verstaalaista kohdattaessa

USA:n presidentti Bill Clinton sai taloudellista tukea vaalikamppanjaansa Verstaalta lupaamalla uudistaa näiden hallinnollisia oikeuksia kongressissa. Clinton kuitenkin pyörsi päätöksensä noustuaan valtaan. Tuolloin tajusivat verstaalaiset tahtovansa kostaa ja loivat seksiskandaalin. Clintonin arvokkuus kärsi ja jo seuraavissa vaaleissa hänen valtansa romahti. Verstas panosti tällä kertaa varmasti mielenvikaiseen ehdokkaaseen, joka halusi sotaa yhtä paljon, kuin muutkin verstaalaiset ja asettivat ehdolle George W. Bushin. Bush voitti vaalit ja nousi presidentiksi. Hän oli ensimmäinen presidentti, joka virallisesti kuuluu Verstaan kiltaan. Barack Obaman sittemmin presidentiksi tuleminen oli Verstaalle paha tappio.

Verstas 2000-luvulla

Monet ihmiset odottivat Milleniumin koittaessa Verstaan tekevän lopullisen iskunsa, mutta mitään ei tapahtunut. Uskotaankin, että Verstas on jälleen kerran jymäyttänyt meitä ja aikookin aloittaa Maailmanlopun vasta ensi Milleniumina. Tuota tapausta on odottamassa innolla ainakin kolme ihmistä.

9/11

DeathStarWTC

Mangaa lukevien ja Verstaan kuvaus tapahtuneesta.

Verstas eli hiljaiseloa kymmenen vuotta, ja totesi kaipaavansa toimintaa. Se järjesti olemassaolonsa siihen asti yllättävimmän iskun III maailmansodan aloittamiseksi. Ne käyttivät hyväkseen pienempää sisarjärjestöään, Al-Quaidaa ja järjestivät tuhoisan lentokone onnettomuuden. Bush julisti sodan Afganistanille ja myöhemmin Irakille, ainoana tarkoituksenaan ärsyttää muuta maailmaa. Tämä saattaisi johtaa kolmanteen maailmansotaan (jos hyvin käy). Taistelut jatkuvat edelleen. Maailma vastustaa hyökkäystä, Bush jatkaa hyökkäystä, Pohjois-Korealla on ydinaseita. Maailmanloppu lähestyy...

Anna Politskovskajan tapaus

Venäläinen reportteri Politskovskaja sai eräänä iltana lehtensä toimituksessa tietoonsa Vladimir Putinin yhteydet Verstaaseen. Hän alkoi tutkia muita maailman johtajia ja onnistui yhdistämään listalleen myös Bushin. Politskovskaja aikoi julkaista tiedot, mutta Verstas sai asian tietoonsa ja hoiti hänet pois päiviltä. Politskovskajan mukana menivät tiedot Verstaan jäsenistä, ja toistaiseksi hän onkin yksin ollut pahin uhka Verstaan ikiaikaiselle järjestölle.

Operaatio Ahtisaari

Vuosia oli Verstas luottanut Kosovon kriisien kasvuun ja toivonut niistä joskus tulevan se kaivattu III maailmansota. Näin ei kuitenkaan käynyt, sillä eräs urhea henkilö nousi Verstasta vastaan ensimmäisen kerran, sitten presidentti Nixonin. Martti Ahtisaari vastusti Verstasta ja toi rauhan tuolle alueelle. Verstasta tuo viiksetti ja niin he päättivät, ettei Ahtisaarta ainakaan palkita tapahtuneesta. Verstaalaiset soluttautuivat Oslon Rauhan Nobel-komiteaan, eivätkä suostuneet antamaan palkintoa ainakaan Ahtisaarelle. Ahtisaari oli tehnyt itsestään Verstaan vihamiehen.

Uusi Figaro

Ylimmäksi Figaroksi Verstas tarvitsee aina jonkun kovan tyypin, joka ei kaihda koviakaan keinoja sopiessaan Verstaan asioista. Ylimmän Figaron vaativaan työhön kuuluu myös VerCorp.in johtaminen, josta johtuen hommaan päätettiin palkata veteraani Jan Bergholz, tunnetaan myös Sotadollarina. Bergholz oli ollut puoli vuotta aiemmin kolarissa, joka vei hänen oikean silmänsä, jalkansa, kätensä ja oikeanpuoleisen kammion sydämestä. Nykyaikainen lääketiede oli kuitenkin onnistunut pelastamaan Bergholzin, joka liikkui sähköistetyllä rollaattorillaan ympäri VerCorp.in käytäviä. Bergholzista tuli kovin tyyppi VerCorp.in johdossa sitten legendaarisen Rafael Kaksipää Jortikan. Bergholz oli virassa vasta viikon ja hän oli jo hajoittanut yhtiön johtokunnan 51 kertaa. Bergholz onnistui myös hankkimaan yhtiölle johtoaseman Wall Streetin pörssissä ensimmäisen kerran viiteenkymmeneen vuoteen.

Itcudin oikeudenkäynti

Jonne Dahl, eli Itcud pidätettiin marraskuussa -06 ja hänet vietiin oikeuteen syytettynä rikoksista hamsteriutta kohtaan. Tämä oli ensimmäinen Verstasta vastaan nostettu oikeusjuttu. Itcud on vastuusa Auschwitzin keskitysleirien kokkihattuhamsterien joukkomurhista. Oikeudenkäyntiä edeltäneet onnettomuudet kuitenkin pakottivat oikeuden vapauttamaan Dahlin (katso Itcud).

Salaliitto

Jo vuosia on tiedetty Verstaan pyrkivän kaikin keinoin Maailmanlopun aikaansaantiin, mutta vasta viimevuosina CIA on alkanut tutkia salaperäisiä tapauksia, joita Verstaaseen liittyy. Näitä ovat Verstaan tiedettävästi tekemät asiat, joille ei ole loogista selitystä (edes epäloogista). Tällaisia asioita ovat Kurt Cobainin murha, Myyrmannin pommi-iskut, VR-makasiinien palo ja Titanicin uppoaminen. Tutkijat uskovat näihin tapauksiin liittyvän jotakin mystistä, jolla olisi tarkoitus edesauttaa maailmanloppua. Kenties (ehkä) Verstaan tulee tehdä enää yksi isku ja maailmanloppu tulisi, mutta mikä se voisi olla? Kukaan ei tiedä. On myös väitetty Verstaan yrittävän aloittaa III maailmansodan II maailmansodan pohjalta. Eivätkö teistäkin Bush ja Putin ole kuin Hitler ja Mussolini?

Petos

Jonne Dahl, eli Itcud oli Verstaan Suurmestarin sihteeri ja uskottu mies. Häntä autettiin, kun poliisi oli napannut hänet. Itcud keksi kirjoittaa tuolloin vaarattoman teoksensa Kaapissa on pimeää, jossa hän kuvasi elämäänsä. Tuo teos myi niin hyvin (yli 100 kappaletta!), että Itcud päätti tehdä toisenkin. Paskanmarjat romaani oli kuitenkin silkkaa sontaa (Se oli niin surkea, että sen artikkeli poistettiin hikipediastakin!) ja sen kehno menestys pisti Dahlin todella miettimään uransa jatkoa. Sitten Dahlille tapahtui jotakin. Joidenkin mukaan hänellä välähti, mutta verstaalaisten mielestä hänellä sumeni lopullisesti, sillä Dahl päätti kirjoittaa kirjan Verstaan sisäpiiristä. Kirjan nimeksi tuli Salaliittoni ja se myi (ja myy) uskomattoman hyvin. Osasto 6, Verstasta vastaan luotu agentuuri, otti kirjan heti omakseen ja tilasi koko ensimmäisen painoksen. Verstaan Suurmestarin kuultua kirjasta, tämän kerrotaan tahtoneen Dahlin pään vadille (kirjaimellisesti). Dahl piiloutui siis onttoon puunrunkoon, jonnekkin, eikä häntä ole vieläkään etsinnöistä huolimatta löydetty. Jonne Dahlin kadottua maanpäältä Verstaan Suurmestari joutui kutsumaan pahamaineisen Inkvisition taas kokoon. Inkvisitio koostuu kymmenestä jäsenestä ja he ovat Picarojakin ylempiarvoisia. Kukaan Inkvisition jäsenistä ei tunne toisiaan. Suurmestari komensi nuo kymmenen haravoimaan metsää tiheällä kammalla, jotta Dahl löytyisi. Dahl löytyikin ja ensimmäinen inkvisiittori Verner Gulppa poltti hänet hengiltä. Seitsemän päivän päästä Itcud kuitenkin epäilyttävästi nousi kuolleista ja liittyi Illuminatiin, ja sitä kautta myös 12 apinan veljeskuntaan.

Neuvottelut

Eternius III, se inhottava rauhantekijä keksi eräänä päivänä 2006 pitää rauhanneuvottelut röhmöfanttien ja Verstaan välillä. Alkuun kumpikaan osapuoli ei ollut halukas suostumaan Eterniuksen kädenpuristuskeikkaan, mutta sitten tämä päätti käyttää vanhaa tuttua asettaan, eli kahvia ja mokkapaloja. Kumpikin osapuoli rymisteli GigaCorpissa käytäviin neuvotteluihin 9.12.2006 ja ensimmäisen illan tulokset jäivät varsin laihoiksi, kun klo 23:00 Verstaan Suurmestari päätti mennä katsomaan Steven Spielbergin elokuvaa. Seuraavana päivänä 10.12.2006 tulokset näyttivät jo lupaavammilta. Verstas suostui useimpiin röhmöfanttien ehtoihin, vaikka valittikin myöhemmin lyhyestä röhmöfanttiruumiiden palautusajasta. Neuvottelujen kulku luettavissa täältä. Noiden rakentavien neuvottelujen johdosta alkoi Ensimmäinen Röhmöfanttisota, joka käydään Verstaan ja Röhmöfantin liittouman ja Illuminatin välillä.

Ensimmäinen Röhmöfanttisota

Katso: Ensimmäinen Röhmöfanttisota

GigaCorpin sisällisota

Katso GigaCorpin sisällisota

Psi-Sota

Katso Psi-Sota

Toinen Röhmöfanttisota

Katso Toinen Röhmöfanttisota

Verstaan odotetut päivät

6.6.2006

6.6.2006 Verstas odotti maailmanlopun tapahtuvan luonnostaan. Tapaus jäi kuitenkin vaisuksi, sillä mitään ei tapahtunut (lukuun ottamatta George W. Bushin satiaisia).

6.6.2016

6.6.2016 Verstas odottaa maailmanlopun tapahtuvan luonnostaan. Tapaus saattaa jäädä kuitenkin vaisuksi, sillä mitään ei välttämättä tapahdu (lukuun ottamatta Jonne Dahlin mahdollisia satiaisia).

1.1.2007

Tuolloin käytiin Röhmögeddonin taistelu.

Elukka

Realtarja

On veikattu, että tämä olento olisi Elukka...

Ilmestyskirja, 13 luku, 18 jae. Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.

Verstaan organisaation pyhä lehmä, eli Elukka on mystinen olento, jota Verstas on pitänyt jo kaksituhatta vuotta luolassaan. Sen on väitetty olleen esikuvana Ilmestyskirjan Pedolle. Olento syö mitä vain sille heitetäänkin, paitsi parsakaalia. Elukan väitetään olleen ennen hirviöksi tulemistaan Juudaksen kultainen noutaja. Sen numero on 666, joka oli myös Juudaksen suosikkinumero.

Organisaatio

Kulissit

  • VerCorp.
  • Alue 52
  • Nokia
  • Volvo
  • Vaasan Ruispalat (on epäilyjä, että tämä saattaisi olla petturiyritys, joka toimii Röhmöfanteille.)

Arvojärjestys

HUOM: Tässä toistuu Verstaan numero 6 Osasto 6:den kommentti

  1. Verstaan Suurmestari, Italiassa Don Verstaan Suurmestari
  2. Jan Bergholz (Verstaan Suurmestarin uskottu mies)
  3. Figaro (Suurmestarin neuvonantajan sihteeri.)
  4. Inkvisitio (Salainen murhaiskuryhmä, jonka Pomona toimii Umbar da Fatt)
  5. Picarot (Verstaan johtajaneuvosto, joka päättää mahdollisista sodista tai iskuista)
  6. Tapiocat (Verstaan alimpiarvoisia jäseniä, jotka toimivat useinmiten käytännön tehtävissä, kuten WTC-iskut)

Sisarusjärjestöjä

HUOM. Tässä(kin) toistuu Verstaan numero 6

Säännöstö

  1. § Kaikkien verstaalaisten tulee inhota Röhmöfantteja (v. 2006 myös Hjassania, joka julisti olevansa Jumala, joista Verstas ei myöskään pidä.)
  2. § Inhota Rauhaa ja kaikkia, jotka kannattavat sitä.
  3. § (v. 1901 tehty lisäyssääntö) Pyrkiä Maailmanlopun tai ainakin I II III maailmansodan aloittamiseen.
  4. § (Ristiretkien jälkeen tehty lisäyssääntö) Verstaalaisen on oltava ateisti tai uskoa Elukkaan (Mikä ei ole vaikeaa, kun on nähnyt sen!).
  5. § Tavatessaan verstaalaiset tervehtivät toisiaan näyttämällä keskisormeaan.
  6. § Kehoon tulee olla tatuoituna 666 (Elukan numero)
  7. § (Toisen Röhmöfanttisodan jälkeen tehty lisäyssääntö) Verstas tai yksittäinen verstaalainen ei voi lopettaa kahakkaa ensin puukottamatta omia puolulaisia törkeästi selkään taistelun viime hetkillä (EHDOTON)
  8. § Verstaalaisen tulee aina kysyttäessä myöntää kuuluvansa järjestöön. Silloin kysyjä kuvittelee, ettei hän kuulu sillä kukaan itseäänkunnioittava henkilö ei myöntäisi kuuluvansa Verstaaseen!

Järjestöjä, jotka kannattavat samaa asiaa

Verstaan tunnettuja jäseniä (Poimittu Osasto 6:den mustalta listalta)

Bush finger

Yksi Verstaan jäsenistä tekemässä verstaalaisten salaista tervehdystä

Mauno

Mauno Kapankin kiiltävän ulkokuoren alla piilee musta salaisuus.

Verstaan inhoamia henkilöitä/asioita

Ahtisaari

Hän kieltäytyi toimimasta sodan puolesta ja maksoi siitä...

Verstaan suosimia henkilöitä (ei jäseniä)

Selityksiä

  • Venäjän vallankumouksesta lähtien on Verstas tukenut kommunismia ja kapitalismia, koska se on todennut näiden kahden asian ennemmin tai myöhemmin aloittavan kolmannen maailmansodan.
  • Ensimmäinen ja Toinen maailmansota eivät olleet Verstaan kannalta epäonnistumisia. Suurmestari on myöntänyt sotien häviöjen olleen huonoja kokemuksia, vaikkakin taloudellisia menestyksiä. Hän ilmoitti myös, että kun III maailmansotaa suunnitellaan, niin sodan pahimmaksi tyypiksi ei tosiaankaan nosteta Hitlerin kaltaista kusipäätä (Tämä siis sulkee Bushin kolmannen maailmansodan aloittajan paikalta pois).
  • Verstas hoitaa pois tieltään kaikki, jotka pyrkivät edistämään rauhaa ja hyvinvointia. Tästä johtuen vuosien saatossa on tehty Martin Luther Kingin ja Kennedyjen murhat. Verstas on myös käyttänyt poliittista murhaa, jollainen on tehty ainakin Richard Nixonille ja Martti Ahtisaarelle.

Osasto 6:n salaiset kansiot, jotka liittyvät Verstaaseen

On huomautettava, ettei tässä ole kuin satunnaisia tietoja Osasto 6:n kansioista. Arkistot avataan julkisiksi vasta vuonna 2029, kun agentit löytävät arkistojen avaimet.

Verstasta käsittelevää kirjallisuutta